Čo má spoločné Škoda Superb a 300 km/h?

Súčasná generácia vlajkovej lode značky Škoda – teda Superb sa dizajnérom naozaj vydarila. Podľa mnohých je dokonca krajšia ako jej nadradený Passat na ktorom je založený. V ponuke je v rôznych dieselových a benzínových motorizáciach, nás však zaujíma iba jedna konkrétna a to 2.0 TSI s výkonom 280 koní. Najvyššia motorizácia síce prišla o dva valce oproti predošlej generácií, ale dnešné štvorvalce sú už zvyknuté na oveľa väčšie čísla. Ten je prenesený na všetky štyri kolesá a spolupracuje s automatickou prevodovkou DSG.

Pre niekoho to je výkon dostatočný, majiteľ tohto kusu sa však rozhodol z neho spraviť Superb s veľkým S. Prejdime teda na pointu tohto článku.

Tento Superb zaujme hneď na prvý pohlaď svojou jedinečnou farbou ale aj obrovskými 21 palcovými diskami Eta Beta. Je vybavený najvyššou výbavou ktorú Škoda nazýva Laurin & Klement. Exteriérom sa ale až tak od “klasického” Superbu nelíši. To najdôležitejšie sa odohráva pod kapotou. Dostal nové sanie odeté v karbóne od APR Performance, celý výfukový systém, intercooler (medzichladič) a samozrejme aj softwarové úpravy prevodovky aj motoru. Vďaka tomu výkon stúpol až na 450 koní a krútiaci moment na cca. 580 n.m. Prevodovka DSG bola preprogramovaná tak aby zvládala až 7000 otáčok a s vysokým výkonom si poradí skvele. Nezaostáva ani pohon všetkých štyroch kolies.

Ak budete nabudúce mať chuť závodiť a v hľadáčiku sa vám objaví tento Superb, dvakrát si premyslite či si naozaj trúfnete si to proti nemu rozdať. A nerobí mu problém ani 300 km/h.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *