Zaujimavé koncepty, ktoré sa nedostali do výroby #1

Koncepty áut sú často zaujímavejšie ako sériové verzie. Dizajnéri sa pri nich totiž môžu vyblázniť bez ohľadu na to, či budú spĺňať rôzne prísne nariadenia. Výsledkom sú nezvyčajné krivky či futuristické prvky. Väčšinou slúžia na predstavenie nových technológií značky či určujú, ako budú budúce modely vyzerať.

Bugatti 16C Galibier

2009

Automobilka, ktorá sa najviac preslávila najrýchlejším automobilom na planéte, prišla pred deviatimi rokmi s nečakaným konceptom. Niesol označenie 16C Galibier. Navonok pripomínal Bentley Continental či Panameru, no mal jasné prvky z Molsheimu. Fakt, že ide o pravé Bugatti potvrdzoval aj šestnásťvalec pod kapotou s objemom rovných 8 litrov. Štvoricu pasažierov mal v pohodlí viezť rýchlosťou až 378 km/h. Napriek tomu, že sériový variant sa pôvodne sa mal na trhu objaviť už v roku 2014, to nikdy na výrobnú linku nedotiahol. Firma ho totiž vyradila, aby mala viac priestoru na vývoj Chironu.

 

Lamborghini Asterion LPI 910-4

2014

Asterion bol konceptom dvojmiestneho GT, ktorý značka ukázala na parížskom autosalóne v roku 2014. A spôsobila tým poriadny rozruch. Novinka mala totiž uhladený dizajn, na aký u Lamborghini nie sme zvyknutí a trojicu elektromotorov. Tie spolupracovali s 5,2-litrovým desaťvalcom, známym z Gallarda či Huracanu. Ako už naznačuje názov, spoločný výkon štyroch motorov dosahuje až 910 koní - 600 spaľovacích a 300 elektrických konských síl. Na čisto zelený pohon dokáže ísť rýchlosťou 125 km/h a má dojazd 50 kilometrov. Asterion je skutočným dizajnovým skvostom, ktorý by sa v portfóliu značky určite nestratil. Jediný vyrobený kus je v súčasnosti vystavený v múzeu značky.

 

Toyota FT-1

2014

FT-1-ka je veľmi vydarený japonský koncept, ktorý naznačil, že automobilka nezanevrela na svoje športové modely. V minulosti mala totiž Toyota vo svojom portfóliu dvojdverových športiakov hneď niekoľko. V súčasnosti tam však nájdeme iba GT86, pričom špičkové modely, ako bola kedysi Supra sa z ponuky vytratili. Už čoskoro sa však dočkáme novinky, ktorá by toto miesto mala vyplniť. Označenie FT-1 znamená Future Toyota - čiže budúca Toyota a číslo jeden naznačuje, že pôjde o vrchol ponuky. Dizajn konceptu aplikuje výrobca pri novej generácií Supry, ktorej sa dočkáme už čoskoro.

 

 

BMW 3.0 CSL Hommage

2015

Tak legendárnych áut, akým bolo BMW E9 je na svete len málo. Špeciál 3.0 CSL totiž pozná každý automobilový nadšenec a nezabudol na neho ani výrobca. Práve naopak. Pred troma rokmi priniesol na akciu Concorso d'Eleganza Villa d'Este koncept, ktorý má vzdávať hold tomuto ikonickému modelu. Modernému pretekárovi nechýba ikonické krídlo ani originálny tvar karosérie. Pod kapotou sa nachádza tradičný radový šesťvalec s dvoma turbami, avšak obohatený o hybridnú technológiu eBoost. BMW vyrobil novodobé CSL v dvoch vyhotoveniam - "štandardné" svetlozelené odkazuje svojou farbou na hybridný systém a biele s prívlastkom "R" a dizajnom inšpirovaným pôvodným exemplárom na pretekárskeho ducha.

 

Mazda Vision Coupé

2017

Strhujúce koncepty nemusia byť iba super-rýchle a drahé športiaky. Dôkazom toho je aj Mazda, ktorá stojí za jedným z najkrajších konceptov vôbec - Vision Coupé. Japonská automobilka ho ukázala v októbri minulého roka a odvtedy s nim stihla vyhrať už dve ocenenia za najkrajší koncept roka. Vidieť ste ho mohli aj na tohtoročnom ženevskom autosalóne. Budúce modely by mali podla slov značky preberať prvky práve od Vision-u.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *