Nápadne japonská – hrá Honda Jazz dobrý jazz?

Čo je to zač? Na obyčajný hatchback príliš nafúknuté, na MPV zasa moc malé. Je to Jazz – Japonec, ktorý si razí svoju cestu medzi zaužívanými kategóriami a spojením dvoch obľúbených si vytvára vlastnú. A aby toho nebolo málo, Honda sa ho rozhodla okoreniť niečím, čo má istá skupina šoférov tiež veľmi rada. Silný motor – teda…silnejší.

Predtým, ako som zistil, že budem testovať Jazz, som tento model úprimne ani nepostrehol. Jasné, po Bratislave ich behá celkom veľa. Asi som zakaždým žmurol, keď šiel jeden okolo. Inak si to neviem vysvetliť. Dosť bolo blbostí, čo by ste teda mali od tohto auta mali očakávať? Respektíve od verzie Dynamic? Prirovnal by som to k čaju s mliekom. Pre niekoho chuť obohacuje, pre iných je to naopak. Podobný výsledok má aj pokus o dochutenie tohoto mestského autíčka.

Exteriér

Povedzme si na rovinu – Jazz nie je žiadna modelka. Ale o to sa ani nesnaží. Mne pripomína skôr rybu. Vďaka detailom, ktoré oblieka tento variant je to však taká dravá ryba. Testovaný exemplár kombinoval lak Skyride Blue s čiernymi a červenými prvkami. V premávke sa výrazný zovňajšok nestratil, a navyše som sa s ničím podobným na ceste nestretol. Aj keď nie je tvar karosérie najatraktívnejší, súčasný dizajnový jazyk automobilky mu výrazne pomohol. Nahnevaný výraz predku a bláznivé línie sú mu sympatické. Vytkol by som mu najmä dve veci. Bočný prah, ktorý vyzerá ako lacný tuning a absenciu koncovky výfuku.

Interiér

Vo vnútri je to poriadne nadýchané. Vysoký posed, priestoru nad hlavou ako v katedrále – to je to, čo pripomína v tomto hatchbacku MPV. Rozloženie je v úplnom poriadku, zmätkovania za volantom sa báť nemusíte. Raj čierneho plastu je doplnený kožou na volante a riadiacej páke. Na niektorých miestách sa objavuje aj strieborné lemovanie. Sedadlá sú štandardné látkové, chýba im však výraznejšie vedenie, ak už má teda ísť o športovo ladený variant. Na zadných miestach sa odvezie v pohodlí naozaj ktokoľvek. Bohatý priestor v druhom rade ale oberá o rozmery kufor. Honda ho kompenzuje s tzv. Magic Seats, ktoré po sklopení vytvárajú dalšiu využiteľnú úložnú časť.

Technológie a výbava

Výbava Dynamic zastupuje spolu s Elegance v ponuke najvyšší stupeň. V cenníku zdieľajú identickú cenovku 17 290€. Prítomna je štandardná konektivita s telefónom, ktorá sa dokáže aj spárovať s aplikáciou Android Auto. Reakcie multimediálneho displeja sú trochu pomalé a užívateľské rozhranie tiež nevyzerá najmodernejšie. Komfort vylepšujú vyhrievané predné sedadlá či parkovacie senzory na oboch koncoch. Na monotónnych trasách vám bude asistovať systém udržiavania v jazdných pruhoch a klasický tempomat. Vybavenosť v tomto prípade slabou stránkou nie je.

Jazda

Viac cez čelné sklo uvidíte už iba v autobuse. Je veľké a do kariet mu hrá aj krátka kapota. Ide sa teda na cesty. Ihneď pri rozbiehaní prekvapia nedlhé prevody. Celý čas v podstate iba radíte, až sa zastavíte na šestke, ktorá však tiež nie je dlhá. Zamrzí to najmä pri vyšších rýchlostiach, napríklad na diaľnici, kde som postrehol pri sto-tridsiatke až takmer 3900 otáčok. V kombinácií s zvučným agregátom to nie je pri ceste na dovolenku k moru úplne žiadúci údaj. V plnej sile sa ukáže od 4000 otáčok, kedy má aj dosť ostrý ťah. Akcelerácia na stovku trvá slušných 8,7 sekundy a maximálna rýchlosť je 190 km/h. Zabaviť sa za volantom teda dá.

Motor, cena a verdikt

Jeden a pol litrový štvorvalcový VTEC je sám o sebe podarený agregát. Ma príjemnú dynamiku a takisto aj zvukový prejav. Nie je to však motor, ktorý Jazz-u pristane. Ž môjho pohľadu si tento model so športovým charakterom nerozumie. Vyhľadáva otáčky a tie zasa o sebe dávajú vedieť, čo môže byt v takomto mamičkovskom aute otravné. A čo muži? Ti si pri tejto cenovke radšej pri platia za Civic. To je totiž hatchback, ktorý sa má správať akčne. Jazz si proste hra svoj Jazz, tak ako som písal už na začiatku. V žiadnom prípade nie je zlý – je skvelý, funkčný, priestranný a prakticky. Ale nie športový.

Technické údaje
Zdvihový objem (ccm) – 1 498
Výkon (kw/k – nm) – 96/130 – 155
Prevodovka – šesťstupňová manuálna
Zrýchlenie 0-100 (s) – 8,7
Max. rýchlosť (km/h) – 190
Spotreba (výrobca – l) – 5,9