Jazdená Tesla – elektromobilu z druhej ruky sa netreba báť

Kupovať ojazdené auto s spaľovacím či zážihovým motorom s nájazdom nad 150-tisíc kilometrov nie je nič neobvyklé. Pri používaných elektromobiloch sa mnohým zježia chlpy. Treba sa však naozaj strachovať? Skvelý spôsob, ako to zistiť, je posadiť sa do takého kúsku. Jedna z najlacnejších Tesiel v Európe? Nejak tak som si to predstavoval.

Mnohí sa zrejme zamýšľajú nad problémami spojenými s batériou, náhradnými dielmi a možnosťami servisu na Slovensku. Odpovede na tieto otázky sú ale o čosi nudnejšie ako by ste očakávali. Vydrží batéria vôbec viac ako sto tisíc kilometrov? Keby len. Konkrétne Model S nemá problém s vysokými nájazdmi, rovnako ako klasické agregáty. Po otvorení portálu mobile.de mi vyskočilo na predaj hneď niekoľko kusov, ktoré majú za sebou už viac ako 200-tisíc kilometrov. Výkon a výdrž batérie pritom klesá iba minimálne, takisto ako aj výkon v “bežnom” aute.

Pre verziu P85+ udáva výrobca dojazd 265 míľ, čo je v prepočte 426 kilometrov. To platí pre nový kus, ale kedže tento už má za sebou viac ako 40-tisíc kilometrov, tak sa vzdialenosť o čosi skrátila. Podľa slov majiteľa sa pri pokojnej jazde bez agresívnych akcelerácií či vyšších rýchlostí dá prejsť na jedno nabitie najviac 400 km. Prihliadnuc na relatívne nízke prevádzkové náklady sa dajú tieto čísla prekusnúť. Navyše, pre eská zakúpené do januára 2017, je dostupné super-nabíjanie (Supercharging) zdarma na všetkých originálnych nabíjačkách. Spoľahlivosť taktiež nie je žiadna tragédia. V cene je štvorročná záruka bez obmedzenia nájazdu. Počas osemnástich tisícok kilometrov nehlásila Tesla žiadnu chybu. Ak sa ale niečo náhodou pokazí, servisovanie vám môže spôsobiť ťažkú hlavu. Najbližší servis pri Bratislave sa nachádza vo Viedni. To síce nie je ďaleko, no ich harmonogram je zaplnený na dva až tri mesiace dopredu, takisto ako pobočka v meste Linz.

 Akékoľvek hlásenia zo strany auta teda neodporúčam ignorovať. Na trhu jazdených vozidiel je v súčasnosti v ponuke mnoho Modelov S. Za približne 45-tisíc eur si dokážete zaobstarať kus v dobrom stave. Exemplár, ktorý som zažil na vlastnej koži ja, bol vyrobený v prvom mesiaci roku 2015 a po takmer troch rokoch a 25-tis. kilometroch stratil presne polovicu ceny. Zatiaľ čo v januári 2015 bola jeho cenníková cena 130-tisíc eur, v lete 2017 už putoval k novému majiteľovi za 65-tisíc. Po kozmetickej stránke je taktiež všetko v poriadku, ale na takýto posudok je ešte priskoro. Dôležité je aj poznamenať, že zastaraného infotainmentu sa báť nemusíte. Výrobca vám ho totiž pravidelne na diaľku aktualizuje prostredníctvom internetového pripojenia, ktoré je vstavané a doživotne bezplatné. Navštíviť môžete vďaka nemu napríklad aj web ElektrickeAuta.eu.
Strach z používaného elektromobilu by mala spoločnosť zahodiť za hlavu. Zelený pohon sa šíri na trhu nezastaviteľnou rýchlosťou a v moderných autách asistuje aj spaľovacím motorom. Táto technológia už dávno nie je v plienkach. A ak máte pocit, že autá na elektrinu sú nudné, pomyslite si na tých 421 koní, ktoré poháňajú výlučne zadné kolesá. Za 4,2 sekundy vystrelíte na stovku a všetká sila je dostupná v momente ako sa dotknete akcelerátora. Za volantom naozaj nezaspíte.

Za poskytnutie vozidla ďakujeme majiteľovi, viac fotografií nájdete v galérii nižšie alebo na jeho profile na Instagrame: @tesla_rwd_p85