Mešťan mimo svojho teritória – Hyundai i20 Go!

Úvod:

V hre hatchbackov to vrie. Autá mestských rozmerov ponúka takmer každá značka a vybrať si teda nie je jednoduché. Niekto si potrpí na dizajne a iný zasa na funkčnosti. Jedno je isté, Hyundai i20 je veľká štýlovka. Je však aj dobrým autom? Vyskúšal som si ho v špeciálnej futbalovej edícií Go!

Exteriér:

Zovňajšok je nepochybne silnou stránkou tohto hatchbacku. Presné a ostré línie sa rozprestierajú po celom aute, vďaka čomu pôsobí aj zľahka agresívne, a to najmä na prednej časti. Na ceste teda nevyzerá ako žiadny suchár a aj po troch rokoch od predstavenia pôsobí stále veľmi aktuálne. Dôležitým prvkom je aj ikonický zadný čierny stĺpik, ktorý mimochodom nie je lakovaný, ale iba “nalepený”. Môj testovaný kúsok mal navyše aj príplatkový metalický lak za 440€. Edícia Go! má na B stĺpiku malé logo s názvom. V základe sú v tomto prípade denné LED svetlá a 15 palcové disky z ľahkých zliatin. Proti konkurencií má teda náskok minimálne vďaka dizajnu. 

Interiér:

Vo vnútri stavil Hyundai na jednoduchosť. Kórejci správne pochopili, že čím menej preplácaný dizajn vytvoria, tým dlhšie sa udrží mladý. Niektoré časti síce nie sú najpraktickejšie, no s orientáciou mať problém nebudete. Komponenty vo vnútri sú poskladané solidne a dodávajú interiéru pocit kvality. Nenájdete v ňom síce žiadnu veľkú obrazovku či moderné vychytávky, no všetko funguje správne a drží pevne pokope. Edícia Go! má tiež čalúnenie stropu v čiernej farbe, ktoré vyzerá podstatne lepšie ako to štandardné – zvyčajne béžové. Príjemne ma prekvapila priestrannosť vo vnútri a to aj na zadných sedadlách a v kufri. Vo svojej triede je v tomto ohľade na najvyšších priečkach. 

Technológie a výbava:

i20 nie je žiaden stroj z budúcnosti. Má všetky, dnes už bežné prvky výbavy, ktoré by ste od nového auta očakávali. Tempomat, Bluetooth pripojenie, USB či AUX. Niečo viac by mal predstavovať systém udržiavania jazdného pruhu. Ten však pri testovaní neraz zlyhal, a ak už si čiary našiel, na ich opustenie reagoval neskoro. Aktivovať ho musíte manuálne a to z pohľadu vodiča takmer neviditeľným tlačidlom na ľavej strane za volantom. Je to skôr len také papierové plus. Ocenil som však jednoduché a rýchle spárovanie telefónu cez Bluetooth. Okná sú elektricky ovládateľné vzadu aj vpredu. Nechýba ani zadný parkovací senzor, ktorý sa v meste určite zíde. Za príplatok si môžete dopriať aj vyhrievané sedadlá a volant.

Jazda:

Nasleduje tá najdôležitejšia časť. Keď je tá í-dvadsiatka taká esteticky vydarená, podarilo sa ju dobre pripraviť aj na cesty? S týmto Hyundaiom sa jazdí neskutočne príjemne. Je skvele odhlučnený, ľahko ovládateľný a sofistikovaný. Platí to však len v meste a na kratších okresných cestách, napríklad medzi dedinami. Cestu po diaľnici si radšej premyslite. Neodporúčam ani dlhšie či náročnejšie stúpania. Hatchback sme totiž vzali do susedných Álp, aby sme zistili, či je vhodný aj na jednodňový výlet. Žiadny vážny problém sme s cestou našťastie nemali, no zadýchaný štvorvalec sa nepočúval príliš príjemne. Do kopca to teda bolo skôr trápenie ako potešenie, opačným smerom to však šlo podstatne lepšie. Podvozok je síce mäkký a komfortný, no dokáže byť aj zábavný.  V ostrých zákrutách nezaváhal ani pri vyšších rýchlostiach a nemal som ani pocit, že sa prevrátim. Už len ten silnejší motor chýba.


Motor, cena a verdikt:

Testovaný exemplár mal pod kapotou základný štvorvalcový motor s objemom 1,2-litra a výkonom 84 koní, spolupracujúci s päťstupňovým manuálom. Takéto čišlo je naozaj vhodné najmä do ulíc mesta. Plná sila sa rozbalí až pri 6000 otáčkach, pričom krútiaci moment 122 Nm je dostupný od 4000 otáčok. Nie je to teda úplne ideálne vyladený agregát, no dá sa s ním jazdiť úsporne. Na jednu nádrž som najazdil približne 750 kilometrov a to som sa ani nesnažil. Zrýchlenie na stovku trvá podľa výrobcu 13,1 sekundy a maximálna rýchlosť je 170 km/h. Ďalším veľkým plus tohto modelu je cena. V úplnom základe stojí tento typ 9 990 eur a v špeciálnej výbave Go! je to v súčasnosti o tisíc eur viac. Za takéto peniaze sa i20-ka oplatí. Je atraktívna, kvalitná a praktická. Ponúka pohodlné vozenie, ktorému bohužiaľ chýba dynamika. Pokiaľ ju však nevyhľadávate, Hyundai vás určite nesklame.