Prémiový balík za balíček – Hyundai i30 Fastback

“Mohol by som dostať Fastback, dúfam, že niekedy dostanem na test Fastback”. Tieto slová som si hovoril niekoľko týždňov a nakoniec som ho naozaj dostal! Hyundai s tzv. rýchlym zadkom som preberal priamo z umyvárky. Nablýskaný a v parádnej konfigurácií – cítil som sa ako hviezda. 

Kupéčka so zadným párom dverí poznáme od značiek ako Audi, Mercedes či Tesla. Medzi luxusných elegánov sa však navtierala aj značka, ktorá nedávno vytrela zrak zaužívaným hot-hatchom svojou novinkou. Hyundai i30 Fastback síce nie je na trhu úplnou novinkou, no svojho docenenia sa stále nedočkal. Zaslúži si í-tridsiatka so skoseným zadkom viac pozornosti? Možno to znie smiešne, no už malé i20 ma viac než prekvapilo. Pred testovaním som si model trošku naštudoval, napriek tomu som bol po nasadnutí očarený. Nebol to však dizajn interiéru, ktorý na mňa zapôsobil. Čo sa mi teda tak na Fastbacku páčilo?

Exteriér

Môžeme sa pýtať, či Hyundai vo svojom portfóliu takéto vyhotovenie í-tridsiatky vôbec potreboval. Odpoveď by bola pravdepodobne nie, trh si ho však rýchlo obľúbil. Je to totiž jedno z najštýlovejších áut na každý deň. Nízko položený predok má zľahka agresívny vzhľad a vysunutú prednú masku.  Na bokoch nárazníku nájdeme prieduch. Skutočný, deravý a pravdepodobne aj funkčný. – taký, aký sa dnes už len tak nevidí. Maska, ako aj okná je lemovaná chrómovou lištou.  Boky karosérie prerezáva rovná línia, ktorá má na atraktívnosti modelu taktiež svoj podiel. Najdôležitejšia je pochopiteľne zadná časť vozidla. Ako inšpirácia poslúžili modely Audi A7 či Tesla Model S, na ktorý sa aj nápadne podobá. Veľkým estetickým plusom je aj zadný “ducktail” spojler. Koncovka výfuku iba veľmi podobná dvojici z verzie N. Fastback je síce “iba” Hyundai ale za to poriadne frajerský.

Interiér

Z vnútra nie je Fastback nie je tak špeciálny ako navonok. Zhoduje sa so súrodencami z modelového radu. Vypracovanie je príjemné a kvalitné, všetko drží pevne pokope a nič nevŕzga. Som rád, že v konfigurácií, akú som dostal na test neboli kožené sedačky, ale iba polokožené. Ohodnotil by som ich ako taký lepší priemer. Najväčším highlightom interiéru je pre mňa volant. Má parádny tvar a skvelo sa vám usadí v rukách. Chválim tiež umiestnenie a tvar pádiel za ním. Všetko vyhovovalo viac než dostatočne aj pri športovej jazde. Potešila ma taktiež praktickosť priestoru – úložný priestor a ním myslím aj kufor, sa nemajú za čo hanbiť. Vzadu sa odveziete presne tak pohodlne, ako by ste očakávali od auta s podobnými rozmermi.

Technológie a výbava

Testovaný kúsok mal najvyššiu výbavu Style. Napriek tomu však niektoré príplatkové prvky chýbali. Prítomné boli napríklad vyhrievané predné sedadlá, vyhrievaný volant či špičkový systém udržiavania v jazdnom pruhu. Ten ma prekvapil napríklad tým, ako zvláda aj jemné zákruty. Funguje dokonca lepšie ako v najnovšom Audi A4. Po štyroch dňoch intenzívneho jazdenia som objavil aj možnosť spárovania cez Android Auto, ktoré mi nakoniec padlo celkom vhod. Vstavaná navigácia totiž nie je nič prelomové. Čo viac ešte môžete mať v í-tridsiatke? Napríklad chladené sedačky či bezdrôtovú nabíjačku.

Jazda

Hneď na začiatok je treba poznamenať, že Fastback má oproti hatchbacku či kombi o 15% tuhšie naladený podvozok. A je tiež nižší. Jazdné vlastnosti ovplyvnili aj 18-palcové disky obuté na skvelých Michelin Pilot Sport 4. Chcel som vedieť či kombinácia týchto zmien dokáže priniesť vodičovi zážitok z jazdy. Vrámci testovania som teda vyrazil na všetky druhy ciest – diaľnice, okresky aj ostré serpentíny. Bez akéhokoľvek prikrášlenia musím usúdiť, že Fastback to má všetko vo vačku. Komfort, zábava, adrenalín. Nech sa páči. Zatiaľ čo podla mnohých oberá automatická prevodovka šoféra o radosť z jazdy, dvojspojka s radením pod volantom vás bude baviť. Občas síce zaváha, ale nie je to nič neprehliadnuteľné. Okúsil som aj maximálnu rýchlosť, ktorú výrobca uvádza na 203 km/h. Atakovať sa mi podarilo iba hranicu 200 km/h avšak nie kvôli tomu, že by sa autu nechcelo. Naopak, bez problémov by zvládlo aj ďalších desať km/h.

Motor, cena a verdikt

Tak si to poďme zhrnúť. Hyundai i30 Fastback som testoval s benzínovým 1,4-litrovým prepĺňaným štvorvalcom pod kapotou. Maximálny výkon motora – 140 koní a 232 Nm. Ak vám tieto údaje niekto povie o svojom aute, pravdepodobne si poviete, že to nie je žiadna sláva. V praxi je to však skvelý dostatok. Do kariet mu nahráva aj podvozok a v tomto prípade dvojspojkový automat. Ani mna výkonnostné údaje na papieri príliš neoslovili, až na ceste. Príplatková výbava je to, čo dokáže základnú cenovku 16 090 € poriadne navýšiť. Za najvyšší stupeň Style si priplatíte 4100€,  automatická prevodovka DCT vás výjde 1850 € a navyše bola aj farba Fiery Red za 500 €. Výsledna suma testovaného modelu bola teda niekde na úrovni 23-tisíc €. Veľa? Za to všetko, čo Fastback ponúka určite nie.